Dintre del nostre projecte trimestral el grup de tercer de primària tenim un bloc important que és el tema de l’alimentació. Fa un parell de setmanes que estem aprenent que ens aporten els aliments i perquè és hem de menjar bé i mantenir una dieta variada i equilibrada.

Hem xerrat dels diferents nutrients necessaris per al nostre cos, de la importància de fer exercici físic i de fer altres activitats per distreure la ment i també hem resolt dubtes sobre els orígens dels aliments.

Primer vam fer una taula personalitzada de quina era la dieta d’un dia normal i corrent que teníem cadascú de noltros, en una altra sessió observarem com eren els berenars que duen tots el alumnes classificant-los de més a menys saludables en el joc del semàfor.

Al final, igual que els nostres companys de 2n de primària, hem rebut la visita de l’encarregat del taller “El sucre: un dolç molt amarg”, en Toni Camps. Ell ens ha explicat algunes coses molt curioses i sorprenents que la majoria desconeixíem.

Per exemple ens ha dit que és recomanable prendre (com a molt) 25 grams de sucre al dia, i curiosament açò és el que ens aporta només un suc de fruites petit, també ens ha dit que en algunes plantacions de sucre es treballen 12 hores diàries per un sou ridícul de 2 €, i també ens ha explicat que cal tenir cura d’allò que ens mostren per la televisió ja que la publicitat de vegades enganya.

Per tancar el taller han classificat els envasos buits d’aliments a partir de les seves etiquetes nutricionals. Ara són tots més conscients i estan conscienciats per intentar observar si allò que mengen és sa o no, tenen la missió d’intentar consumir menys d’aquests productes i aconseguir emplenar la cuina de casa amb aliments menys sucrosos. Ho aconseguiran?

Amb aquest taller hem après a llegir les etiquetes dels aliments que venen envasats i ens hem pogut conscienciar de la quantitat de sucre que tenen. Ens hem divertit i hem après molt!