Durant aquest darrer any, totes les obres de La Salle al món hem estat de celebració. El Tricentenari de la mort del nostre fundador, Sant Joan Baptista de La Salle, ha estat el fil conductor de les activitats que hem organitzat per celebrar junts aquests tres-cents anys de presència lasal·liana al món educatiu.

Vam començar en novembre passat i hem acabat avui amb un acte conjunt al pati en el que entre tots els que formam la comunitat educativa de La Salle a Alaior hem creat un lema que ens ha d’inspirar a seguir el nostre camí junts: «Grans coses són possibles».

A primera hora del matí, tots hem anat a la biblioteca i hem signat a un cartell que representa una imatge del fundador, des dels més petits als més grans. Demà, a la nostra jornada de Portes Obertes aquest cartell estarà a disposició de les nostres famílies i exalumnes per si també hi volen signar.

Els alumnes de sisè de primària i els de secundària han preparat unes lletres en equips cooperatius que mostren la seva creativitat i diversitat. Els colors i el missatge que porten l’empram de lema per aquest any que iniciam ara: EL 301!

Durant l’acte, alguns alumnes d’ESO han llegit un manifest expressament redactat per aquest dia i representants de totes les aules han sortit a l’escenari per anar col·locant un plafó blanc alguna de les lletres del nostre lema.

A continuació, el germans Paco i Jesús, el president de la nostra APIMA en representació dels pares i mares de l’alumnat, na Lucien en representació del personal d’administració i serveis del centre i el nostre director com a representant del claustre de professorat han acabat de completar la frase.

En el text que han compartit han citat al Premi Nobel de Literatura Anatole France que va dir “Per arribar a grans coses no només hem d’actuar, sinó també somiar; no només planificar sinó també creure. Per tant, somiar i creure en allò que vols són elements imprescindibles per poder fer grans coses”.

Finalment, hem escoltat la cançó «One heart. One commitment. One life.» que ens ha acompanyat durant tot aquest any de celebracions.

Així, amb un acte familiar i conjunt donam per acabada la celebració del Tricentenari i, amb la mateixa il·lusió que el nostre Fundador i els primers germans, continuam el camí endavant,… JUNTS!