Els primers dies a 5è i 6è d’infantil hem tingut una benvinguda lúdica, en la qual el joc i l’experimentació han estat els protagonistes.
En primer lloc, la rodona/assemblea on els fillets/es ens expliquen moltes experiències i aventures de l’estiu. Afavorim un ambient adequat, de calma i benestar per escoltar-nos els uns als altres i també per establir el funcionament de la rutina del bon dia i així poder començar el matí ben contents a la nostra escola.
En segon lloc, deixem descobrir cada raconet de la nova aula, veure què fan, observem quins són els seus interessos, què els hi agrada i com juguen i es mouen en el nou espai.
“El joc permet aprendre i créixer a través de l’experiència d’una forma natural i lúdica, dona als infants la possibilitat d’imaginar, descobrir, experimentar, resoldre problemes o situacions amb creativitat, amb la llibertat de poder decidir i provar noves solucions”. Currículum i orientacions educació infantil.
Hem organitzat tallers per estimular la creativitat dels nostres alumnes; crear, pintar, construir, ballar. Els tallers han estat d’experimentació, de jocs populars, de psicomotricitat, d’art i de pintura.
“L’escola ha d’oferir moments perquè els infants puguin pintar, dibuixar, modelar, construir… per plaer, d’una manera lúdica i íntima, sense la necessitat de ser exposat ni jutjat per l’adult (Stern, 2008)”. Currículum i orientacions educació infantil.
També és important que hi hagi música, cantem i ballem per establir vincles de confiança entre nosaltres i altres tipus de música més relaxants amb l’ajuda del programa Hara, per relaxar-nos i treballar la interioritat.
En aquests primers dies hem fet de la nostra aula, que és de tots i totes, un espai propi confeccionant materials i recursos que utilitzarem durant el curs: decoració d’aula, calendari mensual, horari setmanal, material pels aniversaris, etc.
És important “avançar en la creació de propostes en què es faci necessària la participació activa de l’infant”. És important “La reflexió i el consens de l’equip de mestres afavoreixen la millora i la innovació educativa”. Currículum i orientacions educació infantil.
“Mentre l’adult juga per divertir-se, l’infant juga per jugar”.
Francesco Tonucci (2009)