EXPERIMENTAM JUNTS: 5è EP i 2n ESO

A La Salle Alaior, el departament vertical de ciències coordina una sèrie d’activitats que tenen com a objectiu treballar dos eixos bàsics del nostre projecte educatiu:

• Fomentar la convivència interetapes en el centre estimulant el sentit de pertinença i aprenent junts que tots aportam des de la nostra pròpia diversitat de manera enriquidora.
  • Treballar de manera competencial continguts de les matèries de ciències naturals o matemàtiques, tot relacionant-los i fent partícips a grans i petits de l’activitat. Moltes vegades això està relacionat amb el racó científic trimestral que tenen les nostres aules de primària o els ambients d’infantil.

En aquest segon trimestre, una de les activitats de l’ “Experimentam Junts” és “MESURAM” i la comparteixen els alumnes de 2n d’ ESO i els de 5è de primària. Ahir van fer la primera trobada, amb l’objectiu de conèixer als companys i companyes i emparellar els equips cooperatius d’ambdós cursos.

En concret, treballaran continguts de la matèria de matemàtiques relacionats amb el sistema mètric decimal, l’arrodoniment de xifres decimals, els conceptes d’àrea i volum i els procediments competencials relacionats amb la mesura. Els de 2n d’ESO això ho lligaran també amb el tema de moviment de la matèria de física i química.

Aquest tipus de projectes, permeten viure una experiència vivencial i suposen un repte per a tothom, tant pels grans com pels petits. Els mestres tenim un paper d’estimular, donar pautes, fer algun recordatori, convidar a experimentar, … el nostre paper es transforma en secundari per donar protagonisme màxim al nostre alumnat que aprèn i a més gaudeix d’aprendre.

El proper divendres 15 de febrer, a les jornades de portes obertes d’aquest trimestre, aquesta experiència podrà ser compartida també per les famílies. Us hi esperam!

Departament vertical de ciències