Enguany les festes de l’escola les hem viscudes de manera molt diferent. Ens tocava quedar a casa i per això, hem hagut d’adaptar algunes de les nostres activitats més tradicionals.

Teníem un repte important, enguany celebram dos aniversaris. En primer lloc, avui fa 70 anys que es va declarar a Sant Joan Baptista de La Salle patró dels educadors cristians. Amb aquest motiu, els equips de pastoral dels diferents centres del sector han preparat una sèrie de vídeos on els nostres educadors van comentant les aptituds que tenen i recordam junts diferents moments de la biografia del Fundador.

Per altra banda, a nivell de La Salle Alaior, el dia 17 de maig fa 40 anys que es va inaugurar l’edifici que actualment ocupa l’escola. Per celebrar-ho s’han preparat una sèrie de publicacions al nostre web i a les xarxes socials que recorden aquesta efemèride tant important. Així es ret homenatge a les totes les persones que amb coratge i molt d’esforç ho van fer possible.

El nostre alumnat ho ha viscut des de casa amb el seu professorat i famílies. Els més petits han treballat la figura del Fundador, pintant i retallant imatges i símbols. Els de primària han pogut fer les seves creacions plàstiques de manera lliure sobre Sant Joan Baptista de La Salle o la nostra escola.

A secundària, per una banda es van fer reunions telemàtiques per compartir plegats records i anècdotes de les celebracions d’anys passats. Aquestes trobades les hem anomenades “Xocolatades virtuals” perquè el moment de compartir, grans i petits, el tradicional berenar de xocolati i coca és un dels més entranyables.

Entre els comentaris de l’alumnat hi havia records dels jocs esportius, de compartir partits de bàsquet o de futbol entre cursos o amb el professorat. Alguns alumnes recordaven quan a l’escola hi havia els seus germans grans i aquell dia podien fer activitats junts. També hi havia anècdotes de les gimcanes que organitzam els d’ESO pels grups de primària.

Els alumnes que formen el grup de músics de l’eucaristia recordaven anècdotes de la preparació amb la professora de música i els germans de La Salle. És per ells molt entranyable el record dels assajos del repertori.

Per altra banda, es va demanar als alumnes d’ESO que fessin creacions artístiques sobre La Salle o triessin la paraula que els recorda a les nostres festes.

Les aportacions que han fet les diferents etapes a aquesta celebració de La Salle des de casa les podeu veure al vídeo que us adjuntam. Esperam que us agradin.