Aquest primer trimestre el grup de sisè d’educació infantil hem treballat el tema dels tigres. Aquesta idea va sorgir de la pregunta: Quin nom volem per la nostra aula?

A partir de l’elecció del nom,  s’iniciaren una sèrie de preguntes sobre quins aspectes coneixíem i quins volíem conèixer en relació a aquests animals. Varen sortir catorze preguntes i cada infant amb l’ajuda de la seva família, cada setmana les han anat contestant.

D’aquesta manera hem donat resposta a totes les curiositats que ens vàrem plantejar. El projecte ens ha permès treballar de forma global: matemàtiques (pes i mesures) , llengua oral (exposicions orals a classe), llengua escrita (escriptura del nou vocabulari treballat), ciències (ADN, famílies d’animals segons la categoria taxonòmica), plàstica (hem fet les portades de les feines i hem elaborat juntament amb els nostres padrins i padrines de primària un tigre a tamany real), música (hem après una cançó),  psicomotricitat (imitant els moviments dels tigres), PLS (agafant activitats sobre els tigres i  treballant-les mitjançant els programes La Salle)…

A més, hem tingut la col·laboració den Pau Sintes, pintor de reconegut prestigi que ens va ajudar a fer els acabats del tigre. Per altra banda, els monitors de Senda Viva, un parc natural situat a Pamplona, ens varen enviar un vídeo personalitzat per mostrar-nos el lloc on viuen els quatre tigres blancs que tenen allà.

Hem reflexionat sobre la importància de cuidar el medi ambient i de respectar els animals que en ell hi viuen.

El passat dia 29 de Novembre, aprofitarem la Jornada de Portes Obertes per a celebrar la cloenda del projecte dels tigres. Els/les alumnes i els seus pares i mares van ser els protagonistes i ens van explicar junts allò que havien preparat per les exposicions orals. Compartint aquest moment vam donar per acabat el projecte trimestral dels “Tigres”.

Aprofitam per agrair la inestimable col·laboració de les famílies en aquest projecte.

Junts sempre és més fàcil!