El passat divendres capvespre vam poder viure una activitat molt especial. Després de molt de temps sense poder convidar a les nostres famílies a passar una estona a l’escola, els tres grups d’infantil vam organitzar unes portes obertes en les quals, per torns, les famílies dels infants van venir a l’escola a visitar el “Museu” que havíem creat entre tots i totes durant aquestes setmanes de feina del nostre projecte.
En el marc del Nou Context d’Aprenentatge pensam que l’alumnat ha de ser el centre al voltant del qual giren totes les activitats que realitzam a l’escola, sempre cuidant que el context en què es troba sigui el màxim de significatiu i pugui així viure amb emoció les diferents experiències d’apropament als nous aprenentatges que plantejam. Això ha estat especialment rellevant en aquest darrer projecte.






Al principi les aules estaven buides i entre l’alumnat i les mestres les hem anat vestint a partir de les nostres investigacions i de resoldre els reptes que ens va plantejar el vigilant del museu. Això ens ha permès apropar-nos a la figura del genial Leonardo Da Vinci des dels seus diferents vessants: pintor, esculptor, inventor… i també a altres artistes que han estat els nostres companys/es de viatge.
Va ser un gust veure als infants emocionats, contents, acompanyant a les seves famílies durant la visita i explicant-los les diferents activitats manipulatives que el nostre museu oferia.






No podíem tancar el projecte de cap manera millor, compartir els aprenentatges amb el nostre entorn més proper ens permet consolidar-los i fer-nos protagonistes de l’acció que es desenvolupa a les aules, un dels objectius principals del NCA. Esperem que les condicions de la pandèmia continuïn millorant i que puguem compartir molts altres moments com aquests.
Equip d’infantil