Seguint el pla de desenvolupament de la competència digital, a les aules d’infantil dedicam una estona setmanal a practicar l’ús de l’ordinador des de ja fa un temps. Ho feim tant els més petits de 3 anys com els de 5 anys.
Els primers juguen i experimenten l’ús del ratolí, cosa cada vegada més complicada ja que estan molt acostumats a l’ús de les tauletes i els mòbils. Ho aconsegueixen i així desenvolupen la coordinació i la psicomotricitat fina.
A cinquè d’infantil, amb 4 anys ja fan un ús més complert d’aquesta eina, aprenen a arrossegar objectes per la pantalla, distingir el clic i el doble clic, tant amb el ratolí com a nivell de pantalla tàctil. Tot això, jugant amb jocs educatius i interactius.
Pel que fa als de 5 anys, a sisè d’educació infantil, comencen aprenent a encendre l’ordinador, tancar pestanyes, obrir finestres noves i s’introdueix l’ús del teclat. Segueixen aprenent amb jocs educatius i competencials i empren l’ordinador com una eina més dins l’aula.
Aquest curs, després d’un confinament que ens va ensenyar moltes coses més, l’ús de l’ordinador i en general de les TICs s’ha fet més rutinari dins les nostres aules d’infantil. A la nostra escola, a nivell metodològic treballem per projectes i tallers dins la nostra estructura cooperativa d’aprenentatge i tot això ho tenim de forma telemàtica.
Fem un ús diari de la tecnologia a l’aula i la nostra intenció és que si, per algun motiu, algú no pot assistir a classe, pugui seguir tot allò que fem a través de la nostra plataforma Sallenet. Allà podem trobar la presentació dels projectes d’Infantil amb el seu fil conductor, amb imatges i fotografies i alguns enllaços a activitats interactives que treballen tot allò que fem a l’aula.
Els fillets i filletes d’infantil es troben molt contents i motivats amb aquesta organització de la feina i cada dia en sabem un poquet més de tot això.