Una conversa amb Ponç Pons

Els alumnes de 1r d’ESO han tingut el plaer de rebre aquesta setmana la visita de Ponç Pons.

A classe havien treballat el seu llibre Memorial de Tabarka i avui amb molta emoció l’esperaven amb unes preguntes que li havien preparat i que el poeta ha anat responent d’una manera amena però a la vegada donant un missatge clar i didàctic sobre temes importants per a la vida en general. Els ha contat que si volien aconseguir bones notes, havien d’esforçar-se al màxim i posar-hi colzes; que havien de ser persones humils però, sobretot, bones persones. També els ha parlat dels perills de les drogues i l’alcohol, sobre el futur, etc.

Però el missatge que predica Ponç, i que ho resumeix tot,  és que qualsevol cosa que facin la facin amb passió. Només així aconseguiran els seus objectius a la vida.

La passió, també per la nostra illa, Menorca, és un dels aspectes que ha tractat en Ponç Pons. Ha comentat que quan ell viatja, el que li agrada més és tornar perquè no ha vist mai una illa tan preciosa com la nostra.

A més, quan un alumne li ha demanat que ens fes un “spoiler” sobre els seu proper llibre, ens ha revelat que ara té set llibres començats,  però n’hi ha un sobre un avantpassat seu que sembla que prest serà editat i que segur que serà tot un èxit.

Al final de la visita, li hem regalat una tassa amb una caricatura seva. Sembla que li ha fet molta il·lusió perquè ens ha dit que avui faria un te a la nostra salut per estrenar-la!

Els alumnes de 1r d’ESO han comentat que els ha semblat un home molt simpàtic, agradable, humil i graciós. La conversa amb el poeta de bon segur, serà un bon ensenyament per a tots ells i elles.

Gràcies, Ponç!